Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > DOM. BASILIO HALO LANÇAMENTO PRIMEIRA PEDRA BA ESCOLA MÚSICA IHA FATUMETA, DILI

DOM. BASILIO HALO LANÇAMENTO PRIMEIRA PEDRA BA ESCOLA MÚSICA IHA FATUMETA, DILI

DCDD, DILI – Dom Basilio do Nascimento hateten “Escola mak instrumento diak ba nação”. Lia hirak ne’e, hafoin de halo lançamento primeira pedra ba escola de música nebe sei sai hanesan laboratorio músico nian ba iha Timor Leste. Cerimónia ba lançamento primeira pedra ne’e halao, iha Fatumeta-Dili, Sábado 18/ 02/ 2017.

Reitor ISFIT, Pe. Domingos Alves da Costa, iha nia discurso hatete agradeçe tebes ba lançamento escola de música ne’e, basa mehi ne’e kleur tiha ona. “Plano atu hari escola música ne’e kleur ona, wainhira ita foin hamrik hanesan nação”, dehan Pe. Domingo. Nia hatutan tan hanoin ne’e mosu, wainhira ho apresentação música orquestra husi maestro Simião Barreto ho nia equipa iha Taci-Tolu. Nebe atraiente tebes. Husi ne’e,  Sr. Xanana Gusmão, Bispo Ricardo da Silva (matebian) no Sr. Simião Barreto (maestro), sira hahu koalia ba malu atu oinsa mak loke escola de música. Ho esforço boot nebe parte hotu halo, iha loron 18 de Fevereiro de 2017, escola de música ne’e hetan duni lançamento primeira pedra husi Presidente Comferência Episcola Timorense (CET), Dom Basilio do Nascimento. Padre Domingos Alves hatutan tan ho cooperação nebe ita hotu fo ba hari escola de música ne’e, bele educa diak liu tan ita nia joven sira iha arte no música nian. “Igreja fo ninia contribuição ida ne’e, fo nia rai, estado fo nia ajuda, ita hamutuk ba hodi halo obra ida ne’e sai realidade, em favor dos jovens no desemvolvimento talento musical iha rai Timor Leste”, afirma Pe. Domingos Alves. Iha sorin seluk, Presidente Comferência Episcopal Timorense (CET), Dom Basilio do Nascimento hateten, infraestrutura ida nebe diak liu ba nação mak Escola. “Quando loke escola, hau hanoin bebeik dehan infraestrutura ida nebe diak liu ba nação ida mak nia escola, tamba liu husi escola fo biban atu, ema ida-idak bele hetan instrumento ida hodi usa iha vida”, dehan Dom Basilio. Nia hatutan tan, escola loke matenek, atu depois ema ida-idak    usa nia matenek ne’e, hodi hetan possibilidade atu moris. Nia esclareçe tan, caridade dura durante tempo oan ida, NGO sira halo diak ba ema quando osan iha e quando iha disponibilidade. Maibe quando escola fo biban atu ida-idak hetan posibilidade hodi dulas nia kakutak ou hasai husi nia possibilidade buat nebe nia precisa hodi usa iha vida. Enquanto relaciona ho escola de música ne’e, Dom Basilio hateten timoroan sira, arte ne’e, capacidade inata, só que indisciplinado em ordem. Basa tuir Dom Basilio katak difinição música ne’e, é um conjunto de barrulhos agradáveis ao ouvidos, enquanto timoroan sira nain lima ou ne’en, tur hamutuk kanta, significa um conjunto de barulho, sim, mas desagradáveis ao ouvidos. “Quando ita nia joven sira kanta, barulhos, sim senhor, maibe baixo deit mak funciona. Nebe definição música nian nebe agradável ao ouvido ne’e, sai buat desagradável bot ida’’, Dehan Dom Basilio. Ho lançamento escola de música ne’e, presidente CET ne’e, iha esperança katak escola ne’e, atu pelo menos hanorin alunos sira, hirak nebe frequênta, atu disciplina ho capacidade inata nebe moris ho timoroan ida-idak. Fo biban atu disciplina capacidade nebe ida-idak iha katak buat ida arte ne’e, laos deit expressão qualidades inatas, maibe qualidade inatas ne’e, sai hanesan dom Maromak nian, nebe liu husi aperfeiçoamento hanorin hirak nebe hetan iha uma ida ne’e. Companhia nebe responsabiliza konaba obra ida ne’e, mak Tali Sahe, orçamento ba hari uma ne’e mai husi Governo ho montante um milhão e tal. Duração ba obra ne’e, fulan 18. Participa iha lançamento ne’e, Secretário Estado Coordenador ba Assuntos Sociais e Ministro da Educação, sociedade civil, Secretário Estado das Mulheres, Naillik sira no comvidados sira. (N)