Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > Horta : Boa Sorte ba Candidato sira

Horta : Boa Sorte ba Candidato sira

DCDD DILI – Eis Presidente e Laorie Prémio Novel da Paz iha nia mensagem ba Candidato Presidencial relaciona ho loron marça da Paz nebé realiza housi Bispo Dili no Comissão Justiça e Paz, iha biban ne’e nia hateten: Ha’u rona amo Bispo nia mensagem nebé hateten, ita hotu-hotu sarani ka la sarani, nu’udar ema nebé iha kakutak, iha fuan no iha ulun; ita nia obrigação atu contribui ba nação ne’e atu moris hakmatek. Ha’u agradece no fo parabens ba ba amo Bispo no ba Comissão Justiça e Paz nebé halo iniciativa ida ne’e, wainhira ita tama iha tempo eleição Presidencial e Parlamentar, dehan Eis Presidente José Ramos Horta iha Jardim Lecidere Dili, (02/03).

Horta reforsa tan katak: Eleição ida nebé mai ou mandato ida nebé mai 2017-2022, ita bele hateten katak: importante teb-tebes ba ita nia nação nia desemvolvimento, atu haklean dame iha Nação ne’e para sai cultura dame, cultura Paz iha nação ne’e, para haklean Instituição Estado tamba iha 2022, Geração 1975 hakarak ka lakohi, ita haré que ami ses an ba sorin ou ba kotuk para Geração foun kaer todan, continua missão nebé ami hahú iha 1975 tuir Saudoso Francisco Xavier do Amaral, Nicolau Lobato nia liderança to’o ohin.

Horta hateten: Iha 2022, liderança 75 labele entrega ba geração foun Estado ida que sidauk iha abut metin, Democracia que sidauk iha abut metin. Labele entrega ba geração foun Estado ida que nia Instituição Presidente da República, Parlamento Executivo poder Juridicial, Instituições Sigurança, Polícia, F-FDTL sidauk profissional 100% sidauk acontece ne’e geração 75 sala.

Horta declara katak: Ami nia obrigação todan teb-tebes iha ami nia kabás, iha tinan 5 mai ne’e, servisu ho sociadade tomak, ho Partido sira hotu-hotu, ho Líder sira hotu, ho Igreja, Sociadade Civil, Unidade Internacional para que iha 2022 Timor Leste Nação ida forte e Instituição forte, Dame klean tama iha abut. Tamba ne’e, eleição mai ne’e importante teb-tebes no iha fulan oin mai mos importante teb-tebes.

Horta mos garante katak: Ha’u la ta’uk no sem preucupa sei iha violência ka lae tamba Líderes sira hatene ida-idak nia responsabilidade. Militante no apoiante Partido sira nian iha obrigação atu rona mensagem mai housi Líder sira para labele halo violência. Ha’u hatene no fiar tamba iha tinan 15 ona iha ita nia exercício Democracia, Violência práticamente laiha maski iha ituan acontecimento isolado iha ne’e dalaruma de’it. Tensão bo’ot mais ne’e normal, quando iha debate, comfrontação ideias ne’e acontece iha tensão, mais ho tensão labele fakar liu ba violência e ne’e quase que nunca acontece.

Horta mos esplica katak: Timor nia naran bo’ot iha liur, tinan 5 nia laran ne’e que ha’u se’es an housi Presidente da República ba servi ho Nações Unidas iha África no ba iha Colómbia, ba visita Jordania Campos Refugiados ida iha nebá; ema housi Síria e ema hotu-hotu husu bei-beik exémplo Timor-Leste nian; oinsa mak Timor-Leste halo transição ba Democracia, sira husu oinsa Timor-Leste halo sucesso Reconciliação Nacional, reconciliação ho Indonésia depois de 24 iha comflito; iha Comferência no Palestra sira ha’u esplica ba sira e sira hakfodak.

Tan ne’e, Timor tenki continua sai exemplo ida nebé que di’ak e ha’u hatene Líder sira tu’ur iha ne’e nebé Candidato ba Presidente nebé ha’u respeita, ha’u hatene; sira sei tuir ita hotu-hotu nia fiar iha sira que campanha mai ne’e sei la’o di’ak, Presidente nebé povo sei hili iha fulan ida ne’e mai, nia sei continua ho nia kbi’it, ho força, ho visão no matenek atu contribui para eleição Julho mai ne’e mos la’o di’ak tamba iha 20 de Maio, 19 de Maio meia noite sé tuir karik hanesan 2012, cerimónia sei halo iha 19 de Maio iha Tasi-Tolu, nia continua missão nebé hahú ho Maun bo’ot Xanana nu’udar Primeiro Presidente iha 2002. Parlamento foun no Governo foun sei continua bu’at nebé di’ak Governo halo desde 2007-2012 to’o ohin. Bu’at nebé di’ak ita haklean, hametin di’ak liu tan, hadia di’ak liu tan, e bu’at nebé la di’ak nu’udar humano, ita haré saida mak sala ita corige; ne’e iha rai hotu nune’e e ita nia experência mos nune’e. (C/a)