Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > Foinsa’e Barak La Conhece Ona História Hahu Páscoa Jovem

Foinsa’e Barak La Conhece Ona História Hahu Páscoa Jovem

DCDD – lia hirak nee Pe. Juvito Rego declara ba Peregrino Páscoa Jovem sira iha Salão Seminário Menor Nossa Senhora de Fátima Balide. Iha Comferência nee Pe. Juvito hateten: Hau Hanoin foinsa’e sira barak mak la conhece ona história hahu Páscoa Jovem nee. Páscoa Jovem hahu ho Livro oan ida nebe São Paulo II mak hakerek iha 1985 iha Ano Internacional de Juventude. Iha livro ne’e nia hakerek surat ba Foin sa’e sira tanba iha livro nee nia laran iha mensagem ida ita bele dehan mensagem rohan laek tamba hodi housi Evangelho Jesus nia diálogo ho foin sa’e ida nebe rico barak, Amo Papa foti  ida ne’e  tau ba ita hanesan modelo.

Pe. Juvito hateten: Páscoa Jovem hahu iha Catedral Dili iha momento neba ne’e  festa boot Pe. Mateus mak iha momento ne’e orienta Jovem iha Diocese Dili. Iha momento nee iha Diocese Dili deit, Baucau sei laiha, Malianan laiha so Diocese Dili mesak. Jovem sira hot-hotu housi Paróquia iha Timor laran tomak mai participa iha Páscoa Jovem. Páscoa Jovem ida ne’e hahu cruz ida nebe oras ne’e sai tiha ona Crus Jovem e Cruz ida ne’e desde 1985 ne’e kada tinan ba Paróquia ida ba Paróquia ida haleu to’o iha 1999 nia para iha Oe-cusse no iha Oe-Cusse labele halao tamba runguranga. Iha 2000 ami ba lori fali mai tau iha Catedral, depois passa fali ba Diocese Baucau hafoin mai fila fali Dili. Mai iha 2003 sira ne’e hau ba tiha Roma iha 2005 ne’e hau la rona tan Páscoa Jovem ona. Depois de Pe. Adérito sai Presidente Comissão Juventude nian e nia remata nia knar nia entrega tiha no nia ba tiha Portugal. Tan ne’e nunca mais hetan Páscoa Jovem. Hafoin começa mosu fali Cruz Jovem ida ne’e tamba Diocese 3 fahe ba Páscoa Jovem no Páscoa Jovem sai tiha ba Cruz Jovem, no Cruz Jovem ida ne’e mai kait fali ho 500 anos nian, Cruz ida ne’e lao tan fali ho Nain feto sai tiha Terra de Santa Cruz.

Pe. Juvito haktuir tan: maibe uluk quando Páscoa Jovem ne’e halao tinan-tinan iha Quarto Domingo da Páscoa, Jovem sira housi Paróquias mai halibur hamutuk iha Paráquia ida ne’ebe Cruz ne’e ba durante tinan ida nia laran. Agora Cruz ne’e passa tiha ba Cruz Jovem. Páscoa Jovem lakon tiha durante tinan lubuk ida. Tamba nee iniciativa husi atan hau hare katak Cruz Jovem tinan tolu tama iha Diocese dala ida, Nia ba iha Paróquia ida Paróquia ne’e mesak mak celebra deit, ema hotu-hotu la celebra, tinan kotuk iha Laklubar ami ba iha neba no ema hotu-hotu ba maibe ema la sente katak saida mak ida ne’e? Tan nee, Páscoa Jovem ne’e halo atu Paróquia sira iha Diocese Dili nian ne’e bele involve nafatin Jovem sira.

Pe. Juvito sublinha tan: Koalia kona ba Páscoa ne’e momento rohan laek ida nebé jovem sira precisa comemora nafatin ba nafatin no imi keta haluha katak imi nia juventude ne’e liu lalais deit, uluk hau mos hanesan ho imi no agora hau bestua ona. Páscoa Jovem hakarak halo moris fali atu fo hanoin ba foin sae sira katak Cruz ne’e sinal de redenção ninian, sinal ida nebé liu housi nia Jesus sosa ita hotu ho nia ran. Páscoa ne’e ita precisa celebra, Judeu sira celebra wainhira sira tinan-tinan sira hanoin kona ba Maromak lori sira sai housi Egipto, husi escravidão atan nian ba rai ida nebé Maromak promete ba sira. Tan nee ita mos hakarak celebra katak iha Páscoa mak ita nia folin ne’e Jesus hola kotu. Páscoa Jovem hau hakarak foti fali liafuan nebé Amo Papa loke livru ida ne’ene nia foti husi Primeira carta São Pedro nian (3, 15) nia dehan ”Estais sempre prontos para dar respostas vitoriosa a todo aquele e vós perguntar cerca da esperança que anima”