Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > GRITO DOS EXCLUÍDOS : TAN DIREITOS NO DEMOCRACIA, LUTA LOR-LORON NIAN

GRITO DOS EXCLUÍDOS : TAN DIREITOS NO DEMOCRACIA, LUTA LOR-LORON NIAN

DCDD – Rádio Vaticana – São Paulo (Radio Vaticana) – “husi Direitos no Democracia, maka luta ida lor-loron”: nee maka  lema husi Grito dos Excluídos nian ba dala 23.

Iha último final semana nee, cidade de São Paulo halao encontro dos articuladores, hodi halibur ema 35 husi estados brasileiros nian hamutuk 16.

Fuan husi  semanas sociais brasileiras, hanesan  evento ida ho ninia espaço nebe nakloke ba pastorais, movimentos, sindicatos no organizações nebe oi-oin, hodi  confronta iha grito comum moris ninian hanesan ida uluk liu. Tradicionalmente, celebração nee feita ona iha semana da Pátria, iha loron 7 de Setembro.

Husi hasoru malun iha Paulo, participa mos jovem ida ho naran Larissa Lima; nebe haktuir oituan lalaok husi evento nee :

“ ida nee hatudu liu-liu ba labele lakon profetismo nebe joventude tomak iha, questão ida nee maka esperança, então hau hanoin katak gritos joventude sira nian, sira lahatene hakilar ida mai husi moris nee rasik, husi moris nee rasik maka laos deit vida fisica maibé vida ida nebe nakonu hanesan hau dehan, nebe engloba questões hotu nebe maka esseciais ba ami ninia moris”

Liutan nee Larissa lima mos koalia kona ba hakilar sira nebe sei hatoo maka kona ba hakilar atu termina violencia hasoru jevens, hakilar kona ba espaço diak liu hanesan protaginista iha sociedade, ocupa espaço nebe diak, iha formação nebe diak, hakilar hirak nee maka sei rezolve hamutuk iha vida ida nebe ambundancia.

Wainhira hatan kona ba Papa Francisco nebe provoca joventude sira nebe laos iha uma Creda nia laran maibé ba jovuntude tomak ho Sinódo Larissa Lima hateten

“ida nee hanorin ita katak diocese precisa estuda kona ba provocação sinódo nian nee; iha mos hanoin lubuk ida nebe bele coloca kona ba ida nee, liu-liu realidade saida maka joventude sira iha dentro da Igreja hojé, então ida nee processo uluk liu nebe precisa halo, processo justo ida ba realidade hirak nebe ami iha dadaun, too ita bele laos deit explicação nebe hotu iha sinódo nebe sei acontece, maibe mos liu-liu participação ida nebe ativo iha processo tomak.”

Ikus liu Larissa Lima mos hatoo ninia mensagem esperança nian hanesan joven Brazil nian ida ba joventude sira seluk :

“ hau hanoin labele husik ita ninia an hanesan Papa Francisco koalia mai ita, ho cultura indiferença, ita mos precisa hatene katak iha coletividade maka ita bele halo buat ruma, claro katak iha ida-idak ninia mehi, maibe ho mehi colectivas maka ita bele harii sociedade foun ida, sociedade ida nebe halo katak bele moris diak, sociedade ida nebe nakloke ba ema hotu, tamba nee mos maka labele husik ita an iha desanima nia laran, maibe contua iha inspirasão ida iha luta ida nee ninia laran, tamba liu husi luta deit maka ita bele transforma ita ninia realidade.” (Adaptado husi Marvel.rtk)