Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > PRESIDENTE SECAM APELA BA GOVERNOS PAÍSES NIAN KONA BA CRISE DE REFUGIADOS IHA RDC

DCDD – Rádio Vaticana –Presidente do Simpósio  Conferências Episcopais de África no Madagáscar (SECAM), Dom Gabriel Mbilingui, manifesta ninia preocupação nebe relaciona ho drama nebe mosu iha República Democrática do Congo hodi resulta crise de refugiados nebe  actualmente ita assiste.

Ema rihun 30 resin maka instaladas iha centros de acolhimento iha província Lunda Norte nian, no prelado nee apela ba governos da Conferência Internacional Países nian, liu-liu Grandes Lagos no husi SADC, atu fo solução política ba conflitos iha RDC(Republica Democratico Congo).

Prelado católico nee, refere mos atu igreja labele anuncia deit  evangelho no sai insensível ba vida, iha contexto político, económico, social no religiosa, ba sira nebe maka evangelho nee rasik destinado.

“hau koalia ba itaboot sira husi fatin nee, no husi rai ida nee, iha nebe maka mosu dadaun drama de refugiados nebe mai husi país visinho Republica Democratica do Congo, SECAM atua liuhusi Conferencia Episcopal  Regionais no Nacionais, katak missão SECAM nian, missão Igreja nian, no Igreja ninia laran; iha mos ninia pastores, nebe moris comunhão ida nee; nomos colaboração iha organizasão organica ida nebe ninia foco maka pastoral, hodi ikus mai bele fo duni respostas ba problema evangelisação nian, nunee mos questão social, ita labele haklaken evangelho no sai insesiveis ba contexto kona ba vida, politica, economica, social nomos religiosa ema nian, iha nebe sira nee maka evangelho destinado”

Liutan ne’e Dom Gabriel hanesan presidente SECAM  nian manifesta mos kona ba preocupação particular, relaciona ho feto no labarik sira nebe mai husi país vizinho, hodi mergulha iha conflito nebe dura ona fulan.

Ikus liu Dom Gabriel mos husu atu governo Angola nian, atu fo tulun emergencia atual ba refugiado sira:

“nunee mos husu ba governo Angola nian, ba executivo atu; ajuda emargencia atual, nebe maka cria ona comissão interministerial ida, atu assegura condições dignas, hodi simu no prepara alimentação, atu assegura mos tratamento medico, no alojamento nebe digno, ba ita nia maun alin sira nee”. (Adaptado husi Marvel.rtk)