Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > SÍNODO IDA BA AMAZÔNIA, SINAL DE PROXIMIDADE BA RAI NAIN SIRA

SÍNODO IDA BA AMAZÔNIA, SINAL DE PROXIMIDADE BA RAI NAIN SIRA

DCDD – Rádio Vaticana – Santo Padre hateten sei iha Sínodo ida ba povo Amazônia nian.” ne’e  maka afirmado husi Mons. Salvador Piñeiro García-Calderón, Arcebispo Metropolitano de Ayacucho no presidente dos bispos peruanos, nebé  hatoo ona iha dadalia ho L’Osservatore Romano, iha ocasião visita ad limina. Kona ba notícia nebé  importante ne’e , hodi confidencia ona ho bispo peruano, cardeal Cláudio Hummes, presidente da Pan-amazônica de rede eclesial (REPAM) explica :

Ida ne’e  maka notícia nebé  importante tebes iha direção  Igreja nebé  inculturada tebes, ho face husi Amazonia, Igreja nebé  comprometida ho defesa ba Amazônia iha perigo atu  destruído, devastado, degradado ! Primeiro de tudo, existe missionários balun iha Amazônia. Iha falta nebé  boot husi presença nebé  besik liu ho povos indígenas, especialmente iha Amazônia. Presença física husi  Igreja nian ne’e , liuhusi sacerdotes, diáconos no precária lubuk ida.”

Presidente da Pan-amazônica de rede eclesial (REPAM) nian ne’e  mos haktuir kona ba entusiasmo povo nian relaciona ho noticia ne’e  :

Povos indígenas reclama kona ba ida ne’e , sira haksolok tebes katak Igreja besik liutan; talvez, uma vez que, besik liutan ona hori uluk kedas, maibe ohin, tamba razões lubuk ida nebé  maka presença ne’e  diminuí. Além de ne’e , iha questão da inculturação: fó  ba Amazon rosto ida, ida ne’e  significa Igreja ida nebé  maka inculturada iha culturas nativas. Iha dalan naruk ida nebé  percorre no sínodo ida nebé  maka sei bele incentiva, indica dalan ba direção ida ne’e … bele mos, em primeiro lugar, atu incentiva processo ida ne’e  husi inculturação. Sei sai momento ida nebé  certamente proveitosa tebes ba Igreja iha Amazônia. (Adaptado husi Marvel.rtk)