Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > Comferência Episcopal Timorense (CET) Assina Acordo ho Governo TL

Comferência Episcopal Timorense (CET) Assina Acordo ho Governo TL

DCDD – Sexta-Feira foin lalais ne’e (16/06/2017) Comferência Episcopal Timorense (CET) Assina Acordo ho Governo TL iha Salão Ministério Negócio Estrangeiro e da Cooperaçãp Dili Timor-Leste. Iha Assina acordo entre Comferência Episcopal Timorense (CET) ho Governo TL foca liu ba assiona mecanismo intermos para hahú transfere Orsamento husi Governo TL ba Comferência Episcopal Timorense (CET).

PM Rui Maria de araujo imforma katak: Acordo ida ne’e tuir lolos halo iha início do Ano, mais como primeira vez, processo sira ne’e hotu tenki liu housi negociação. Finalmente ita to’o ona iha nia fase ida assina acordo no semana hirak oin mai Governo sei halo assiona mecanismo intermos para hahú transfere ona montante sira nebé alocado tiha ona orsamento ba ida ne’e.

PM Ruia Maria de araujo realsa tan katak: Iha debate orsamental ba 2017, montante orsanmento nebé Estado liu housi Governo atu fo ba Comferência Episcopal Timorense (CET) iha porvolta $.6,9 Milões no iha tan actividade sira seluk nebe Governo apoia tiha ona total hotu kedas iha tinan 2017 ne’e porvolta iha $.15.7 milhões de Dólares. Ita hein katak iha processo implementação depois de uma forma autónoma Comferênci Episcopal gere osan sira nebe transfere no sei iha nafatin interação ho Governo atu hare oinsa halo processo sira ne’e diak liu tan ba aban bain-rua nian.

PM Ruia Maria de araujo reforsa tan katak: Processo implementação iha buat balu nebe Ministério sira sei nafatin fo apoio direita ba instituções balu iha Igreja nia laran hanesan iha Solidaridade Social ho tan iha Intituções balu maibe iha parte lubuk boot ida mak Estado transfere montante osan ba Comferência Episcopal depois Comferência Episcopal mak gere internalmente processo ne’e.

Iha biban hanesan Presidente Comferência Episcopal Timorense (CET), Dom Basilio do Nasimento hateten mos katak: Hanesan Premeira Ministro dehan ona, regras ida ne’e mai definido iha acordo ne’e, ne’e duni buat atu funciona oinsa, buat ne’e liu hosi Técnico sira nia liman. Bispo sira assina deit surat, hirak nebé mak sei servisu makas ne’e mak Técnico sira, haktuir Presidente Comferência Episcopal Timorense (CET), Dom Basilio do Nasimento.

Relaciona ho implemetação Presidente (CET) Dom Basilio do Nasimento hateten katak: kona ba área implementação nian nee hau bele dehan buat hotu-hotu prioridade maibé, iha momento ida ne’e Igreja tenta sai complemento ida Governo nian liu-liu husi Edução e Assistência Social. Ne’e duni buat rua ne’e mak Uma Creda iha ona nia Instituições lubuk ida, Escola, Posto de Saúde no Infraestrutura, maibe importante teb-tebes ne’e mak Edução. : Sê iha tinan 20 ka 25 nia laran Edução iha Timor-Leste atinge grau ida as oituan, ita hotu contente.

Bispo Basilio hateten ohin Primeiro Ministro temi Acordo ne’e dehan katak Uma Creda sai parseiro kona ba Estado nia servisu. ne’e duni, buat hirak nebé que Uma Creda bele halo hodi complementa buat nebé que sai hanesan Estado nia actividade, Uma Creda halo, tamba hanesan Timor oan no mesak sarani.

Presidente Comferência Episcopal Timorense (CET), Dom Basilio do Nasimento ho apressia haktuir katak: hau hakarak hateten katak ideia ida ne’e mai kedas husi Eis Primeiro Ministro Dr. Mari Alcateri desde nia Governo kedas maka Dr. Alcateri koalia kona ba ida ne’e, depois Governo sira ne’e mos kaer nafatin maibe Senhor Primeiro Ministro Rui Maria de Araujo maka hetan tempo e hetan fatin, hetan biban impenha nia-an hodi Acordo entre Santa SÉ ho Timor-Leste nebé bele lao E depois ita bele dehan ida ne’e aplição Acordo Geral ida ne’e nian. A/N