Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > HISTÓRIA BADAK EXISTÊNCIA CAPELA NOSSA SENHORA DO CARMO BAIRO LURU-MATA

HISTÓRIA BADAK EXISTÊNCIA CAPELA NOSSA SENHORA DO CARMO BAIRO LURU-MATA

ITE DILI – (16/07/2017) Capela Nossa Senhora do Carmo Bairo Luru-Mata hari iha tinan 1980 iha tempo Amo Bispo Matebian D. Alberto Ricardo da Silva sei hanesan Pároco Paruia Santo António Motael. iha momento neba hari laos iha fatin ida ne’e maibe iha kraik ituan laos iha fatin ida agora ne’e. Hafoin iha tinan 1984 hari fila fali iha Capela ida ne’e nia sorin no iha tinan 1987 mak foin marca fali Capela iha fatin ida ne’e duni. Capela ne’e uluk ho nia luan 10 metros no naruk 16 metros. Iha momento neba construção ne’e hahu comunidade rasik mak servisu hamutuk hodi harí Capela ida ne’e no contribuição sira mai housi cada família contribui kalen tahan rua e rai ho nia luan 22 metros no naruk 30 metros nebé oferece housi família sr. Agustinho Pereira Soares ho nia kaben nebé oras ne’e sai ona hanesan matebian nebé hakoi iha área Capela nian sorin, haktuir Comissão Organizadora ba evento Bodas de Prata Capela Nossa Senhora do Carmo Luru-Mata, 16/07

Nia haktuir tan katak: Iha tinan 1992, ami lubun boot ida tur hamutuk hodi decide no fo naran Capela Nossa Senhora do Carmo Bairo Luru-Mata. Premeira missa iha Capela Nossa Senhora do Carmo Bairo Luru-Mata ne’e celebra housi Pe. Manuel Fraile SDB hanesan Amo Pároco ba Igreja Maria Auxiliadora Comoro iha tempo neba. Capela ne’e mos iha tempo difícil halibur mos maluk balu halao servisu ba Selcom ho naran Escorpio estrutura provisório Clandestin nian nebé coordena housi Sr. Norberto Maria do Santos nebé oras ne’e matebian ona.

Nia Sublinha tan: Iha 1996, ami harí tan Gruta ida no Iha tinan 2014, estrutura Capela nian tur hamutuk ho Donator sira hodi halao Renovação ba Capela ne’e ho tema ida housi Donator sira nian nebé dehan”Fó ho liman lós liman karuk sei la hatene, Fó ho liman karuk liman liman lós sei la hatene”. Além ne’e hetan mos contribuição housi sarani sira nian iha Bairo Luru-Mata tomak ho totál $ 6535,57 Céntimo, biban neba ami hetan mos tulun housi Paróquia são José Aimutin $ 2000, Clínica Marie Stope $ 250, Sra. Olinda de Fátima $ 100 no Sr. Duarte $ 100. Iha rehabilitação aumenta tan Capela nia luan 2 ba oin no nia naruk aumenta tan 2 metros.

Entretanto Nia sublinha tan: Capela ne’e hetan Inaguração housi Bispo Dom Alberto Ricardo da Silva iha loron 10 fulan Novembro 2014, como Amo Bispo iha momento neba moras tan ne’e Bispo assina deit Placa nebé oras ne’e taka iha ne’e no missa celebra housi Vigário Amo Luis Bonaparte. Iha tempo ba tempo ami sempre halo mudança katak ami hamutuk ho sarani hodi harí tan Palco ida hodi uja ba Missa no cerimónia sira. Oras ne’e Capela Nossa senhora do Carmo celebra ona tinan 25 Bodas de Prata iha loron 16 fulan Julho 2017 nebé celebra housi Dom Virgilio do Carmo da Silva SDB Bispo de Dili hodi fo Crisma ba foinsae nain 80. Sarani iha Bairo Capela Nossa Senhora do Carmo Luru-Mata hamutuk ± família 400 ne’e ami foti housi Paróquia ne’e la conta housi área Estado.