Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > POVO SARANI TIMOR PRECISA HAKMATEK “Ne’e Mak Bibi Atan Igreja Local Sira Hein”

POVO SARANI TIMOR PRECISA HAKMATEK “Ne’e Mak Bibi Atan Igreja Local Sira Hein”

DCDD – (20/10/2017) Panorama politica iha contexto Timor nian nebé preocupante tebes ema hotu iha Timor. Iha sorin ida governo nebé forma husi minoria nebé composto husi coligação FRETILIN no PD apresenta programa nebé cabe ba interesse nacional atu nune’e bele lori desenvolvimento ba povo tomak ho objetivo nebé claro no iha sorin seluk Bloco Oposição Parlamentar nebé composto husi P-CNRT, PLP no P-KHUNTO hato’o moção de rejeição hasoru programa VII Governo Constitucional nian tanba hanoin katak programa sira laapar ho realidade Timor nian. Relaciona ho tensão política nebe oras nee mosu iha rai laran, Mahein Diocese Dili D. Virgilio do Carmo da Silva, Mahein Diocese Baucau D. Basilio do Nacimento no Mahein Diocese Maliana D. Norberto do Amaral husu ba povo sarani tomak atu hakmatek.

Bispo Diocese Dili D. Virgilio do Carmo da Silva hateten hau husu atu povo hakmatek tamba ita começa rona, povo começa halo rumoris tun sae, balu começa hatauk malu, buat hirak nee mak hodi cria ita nia situação nee hodi sai la hakmatek. Tan nee ita hotu tuir no acompanha durante loron hirak nia laran desemvolvimento política ninian e ita nafatin fo nafatin fiar ba ita nia politico nain sira e ita nudar povo ita hotu atu hakmatek iha ida-idak nia fatin. Hau husu ba naiulun politico nain sira atu nafatin mantem paz no estabilidade hanesan iha tempo campanha nian mai too agora, buka koalia ba malu ho ulun malirin atu rai ida nee nafatin moris iha paz no estabilidade.

Entretanto Bispo Baucau D. Basilio do Nacimento relaciona ho tensão política nebe mosu hateten: situação sira hanesan nee dala barak halo ema pánico ituan e hau hanoin katak ita tenki aprende moris iha ita nia situação hirak nee.

Basilio hateten tan; buat nee regra democracia. Governo apresenta nia programa e buat hirak nee hanesan jogo democrático ida, buat nee ba votação e apreciação Parlamento nian depois Parlamento hola decisão, se aprova ou la aprova. Se aprova Governo liu, se la aprova mecanismo sira Constitucional hau la hatene oinsa tamba depois de ida nee iha tan dalan seluk nee hau la hatene, maibe normalmente quando Governo monu, regras geral ba iha eleções anticipadas. Jogos Democracia nee partidos sira apresentaan ho sira nia programa depois submete ba iha eleição, hirak nebe povo hili, hirak nebe meresse povo nia comfiança hodi ba kaer ukun. Nee duni ita labele hare buat nee hanesan jogo Futeboll nian dehan ida tenki manan lae, maibe iha Democracia nee iha regra próprio.

Iha iban hanesan D. Norberto do Amaral mos hateten; husu ba povo atu hakmatek iha ida-idak nia fatin, buka atu nafatin halo ita nia actividade lor-loron nian no lalika ba rona rumoris oi-oin hodi estraga ita nia-an. Buat hotu husik ba Líder sira mak koalia ba malu.

Ba Liderança sira D. Norberto hateten;  ba imi naiulun sira buka atu tetu no husu ba ita ida-idak nia conciência programa ida nee importante ba povo ka importante ba hau nia-an, tenik D. Norberto. (ITE/CTDD)