Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Avisos > COMUNICADO

COMUNICADO KONA BA CASO RICHARD DASCHBACH

RESUMO PASSOS IMPORTANTE LIU NEBÉ HALA’O KONA BA

CASO RICHARD DASCHBACH

1. Loron 01 fulan março, 2018, Superior General SVD simu carta acusação husi familia vitimas hasoru Daschbach.
  2. Loron 02 fulan março, 2018, Superior General contacto Pe. Gapun, Sup. Regional liu husi telefone hodi fo instrução:
  • Muda lalais Daschbach husi Orfanato Topu-Honis, Oe-cusse no lori nia ba hela iha Uma Regional SVD iha Dili.
  • Halo tuir politica acusaçãjo abuso sexual minoridade, no hahu immediatamente processo investigação wainhira Daschbach hela iha Uma  Regional iha Dili, no issue penal preceito.
  • Hetan email husi familia no informa sira kona ba ação immediatamente nebe hala’o ona: muda tiha Daschbach husi Orfanato no hahu investigação.
  • Fo hatene ba bispo diocese Dili, kona ba acusação ne’e.
  1. Loron 05 fulan Março, 2018, Pe. Gapun, lori Daschbach ba Dili, ba uma Regional SVD Dili. Iha ne’e, iha conferencia telefone Daschbach ho Superior General hamutuk ho nia membro generalato na’in tolu ko’alia direitamente, ho sasin Pe. Gapun ho Pe. Kornelis Key, Daschbach confessa acusação ne’e hodi dehan: “This is 100% true”
  2. Loron 13 fulan Março, 2018, Procurado Geral SVD nian haruka carta ba Mons Luis Francisco Ladaria Ferrer, SJ, Perfect Congregação Doutrina da Fe (CDF), fo hatene caso Daschbach ne’e.
  3. Loron 29 fulan Março, 2018, Acting Superior General, Fr. Robert J. Kisala, SVD hakerek no haruka Pe. Gapun atu ho Daschbach  apresenta caso ne’e ba autoridade civil.
  4. Loron 23 fulan Maio, 2018, apresenta caso ne’e ba autoridade civil iha Oe-cusse.
  5. Loron 09-10 fulan Maio, 2018, apresenta caso Daschbach ne’e ba Serviço de Investigação Criminal (PNSIC) iha Dili.
  6. Loron 23 fulan Maio, 2018, apresenta no entrevista Daschbach ho Superintendente da Policia no Chefe Serviço de Investigação Criminal da Policia Nacional de Timor Leste (PNSIC).
  7. Loron 13 fulan Julho, 2018, Mons Giacomo Morandi, Secretary CDF haruka carta ba Superior General, husu atu nia rasik ou haruka delegado ida hala’o processo penal administração ba “Imposting or declaring a penalty”
  8. Loron 24 fulan Julho, 2018, Superior General haruka carta ida ba Pe. Gapun, delega nia atu hala’o processo penal administração ba caso Daschbach, no fo hatene nia kona ba passos processo ne’e.
  9. Loron 19 fulan Agosto, 2018, Pe. Gapun haruka carta ba Superior General, informa katak Daschbach decidi sai husi Congregação Verbo Divino. Nia husik Uma Regional iha Dili, la iha permissão husi Superior Regional no fila fali ba Orfanato Topu-Honis iha Oe-cusse.
  10. Loron 20 fulan Agosto, 2018, Superior General haruka carta ba Pe. Gapun husu atu:
  • Fo hatene ba autoridade civil katak, Daschbach husi ona Uma Regional iha Dili la iha permissão, no ba ona Topu-Honis-Oe-cusse.
  • Fo hatene ba Ordinary local (Bispo Diocese Dili) kona ba incidente ida ne’e.
  1. Loron 21 fulan Agosto, 2018, Fr. Dikos, Procurador Geral SVD nian haruka carta ba Mons Giacomo Morandi, fo hatene ba nia katak, Daschbach husik hela Uma Regional iha Dili, no fila fali ba Orfanato iha Oe-cusse.
  2. Loron 18 fulan Setembro, 2018, Pe. Gapun haruka carta ba Superior General fo hatene documento importante kona ba Daschbach:
  • Carta Pe. Gapun ne’e bolu Daschbach fila fali ba comunidade, no fo atenção serio kona ba consequencia sira wainhira nia la kohi fila;
  • Carta husi diocese Dili nebe suspende Daschbach husi ministério pastoral no sacramento sira.
  • Declaração kona ba entrevista ho CIS.
  1. Loron 27 fulan Setembro, 2018, Superior General haruka carta ba Pe. Gapun husu nia atu hakerek carta ba Serviço de Investigação Criminal da Nacional Timor Leste iha Dili kona ba  Daschbach nebe husik hela Uma Comunidade Dili la ho permissão, no fila ba Topu-Honis-Oe-cusse.
  2. Loron 15 fulan Outubro, 2018, carta husi Superior General ba Mons Luis Francisco Ladaria Ferrer, SJ, Perfect CDF, husu atu:
  • Confirma Decreto Dismissal Daschbach husi Sociedade Verbo Divino;
  • Fo autorização ba Superior General atu fo sai Decreto Dismissal Daschbach husi estatuto clero-Na’ilulik.
  1. Loron 06 fulan Novembro, 2018, carta husi Mons Giacomo Morandi, Secretary CDF, ba Superior General:
  • Informa katak Decreto Dismissal Daschbach husi congregação Sociedade Verbo Divino aprovado ona husi CDF;
  • Fo autorização ba nia atu hasai Decreto Dismissal Daschbach husi estatuto Clero-Na’ilulik.
  1. Loron 30 fulan Novembro, 2018, Daschbach simu ona assina tiha carta Decreto Dismissal rua ne’e katak, nia la membro Congregação Sociedade Verbo Divino ona, no la Na’ilulik ona.