Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > Diocese Baucau Halao Abertura Ano Jubileu Extraordinário da Missão

Diocese Baucau Halao Abertura Ano Jubileu Extraordinário da Missão

DCDD, Loron 4 fulan Agosto tinan 2019, liburan hamutuk OPIAM sira hotu ne’ebe mai housi Paróquia no Vigararia ne’e pertence ba Diocese Baucau concentra iha Paróquia Sagrado Coração de Jesus Vila-Nova hodi halao abertura ba Ano Jubileu Extraordinário da missão. Celebração ne’e hahu ho missa ne’e preside housi bispo de Baucau Dom. Basílio do Nascimento.

Dom. Basílio do Nascimento iha ninia homilia dehan; “Ohin ita diocese Baucau ita loke celebração de Ano Jubileu Extraordinário da missão. Jubileu ne’e dehan, tempo ida haksolok nian, tempo ida graça nian. Amu Papa sira iha tempo ida hare katak mundo precisa haklean nia fiar, atu hafoun fali nia fiar kona ba situação balu, Amu Papa sira hola iniciativa hodi dehan; tinan ida ne’e Uma Creda tomak tem que hanoin kona ba sira nia vida hodi koko Maromak nia perdão, hodi koko Maromak nia haksolok, hodi koko Maromak nia graça. Ne’e duni, Jubileu Exraordinário da Missão ne’e katak kna’ar ida, serviço ida ne’ebe ita sarani tem que halo hodi halo tuir Cristo nia liafuan ne’ebe molok Nia atu sae ba Lalehan Nia dehan; Imi ba Mundo tomak”.

Dom. Basílio do Nascimento esplica tan katak; “Iha Amu Papa nia liafuan ne’ebe hakerek ba Ano Jubileu Extraordinário ne’e; Baptizado e Enviados Uma Nova Missão de Igreja no Mundo. Baptizados e Enviados ne’e dehan; imi hirak ne’ebe simu ona Sacramento Baptismo, imi hirak ne’e tem que hatan atu Uma Creda haruka imi ba ne’ebe de’it. Tanba ne’e Baptizados ne’e dehan simu baptismo no Enviados ne’e dehan Haruka. Maibe ita Timor ita quando koalia Missão, Missionário ita hanoin liu ba tempo uluk. Miabe ohin loron ema sira mai housi liur atu hanourin ita nain Jesus Cristo nia liafuan ba ita ne’e menus. Maibe buat ne’ebe haksolok ne’e mak ne’e; missionário lubuk ida mak labarik oan hirak ne’ebe tur hela iha ha’u nia oin ne’e. ne’e duni ohin Aman-Inan sira, maun alin sira ohin hakarak hato’o ba ita boot sira mak ida ne’e; tempo ida ne’e ita lao ho labarik sira ne’e atu hanoin liu sira nia hahalok.

Liu tan ne’e, Dom Basílio do Nascimento hateten, Ohin iha labarik sira hanoin kona ba MISSÃO, sira hanoin kona ba MISSIONÁRIO ne’e, ita sira boot ne’e tem que hanoin katak buat sira ne’ebe labarik sira halo dadauk ne’e, ita boot sira mos tem que halo, biar ita la força ona hanesan sira, maibe ohin loron ita mai apreende buat ida ne’e; Ita hirak ne’e hotu ne’ebe simu Sacramento baptismo, ita hotu tem que sai MISSIONÁRIO.

Ne’e duni, ba inan-aman sira hau nia convite ba imi hodi dehan Sacramento Baptismo ne’e tau hela naha ida iha ita hotu nia kotuk. Atu serviço hanesan político, atu serviço hanesan hanourin nain, atu serviço hanesan agricultor ita hotu ne’ebe simu sacramento baptismo ne’e simu hotu kna’ar ida ne’e; Imi ba mundo tomak haklaken Ha’u nia liafuan, halo ema sai Ha’u nia escolante, sarani sira Hodi Padre Hodi Filho hodi Espírito sira naran.

Ikus liua Dom. Basílio do Nascimento hateten; “Partido político sira quando mai koalia ho ha’u e ha’u husu bebeik hanesan ne’e ba sira; imi forma imi nia quadros kalae? To’o agora laiha partido ida mak hatan ba ha’u dehan sira forma sira nia quadros. Tansa! Sira fiar de’it sira nia an no hanoin katak sira hirak ne’ebe fundador ne’e mate tiha, hirak seluk tuir mai ne’e lao los de’it. Iha Instituição hotu-hotu tem que iha formação Quadros atu geração ida mate tiha, geração tuir mai ne’e bele continua fila fali. Ne’e duni buat ne’ebe haksolok daudaun iha timor ne’e, timoroan sira ne’ebe pertence ba OPIAM, pertence ba Acólitos, pertence ba Cruzada Eucarística ita bele dehan Uma Creda nia Quadros mak ita hahu dau-daun. Ne’e duni hirak ne’e hatene saida mak sira ba halo iha Uma Creda, saida mak sira sei halao hanesan sarani ho Catequista sira, ho Amululik sira, ho Madre sira, inan-aman sira ita halo Quadros Uma Creda nian ne’e hahu desde kikoan maka começa hatama iha sira nia ulun, compreende saida mak Sacramento Baptismo no saida mak serviço sarani nian iha mundo. (Equipa DCDD)