Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > JORNADA NACIONAL JUVENTUDE (JNJ) 2019 SEI HALAO IHA PARÓQUIA ILIOMAR

JORNADA NACIONAL JUVENTUDE (JNJ) 2019 SEI HALAO IHA PARÓQUIA ILIOMAR

DCDD, Iha loron 5 fulan Agosto tinan 2019, iha Salão DEJUCDDIL Vila Verde Dili, Departamento De Comunicação Da Diocese De Dili (DCDD) hamutuk ho Departamento Juventude Católica da Diocese de Dili (DEJUCDDIL) cria Tolk Show ida kona ba JORNADA NACIONAL JUVENTUDE (JNJ) 2019 SEI HALAO IHA PARÓQUIA ILIOMAR. Iha Tolk Show ne’e modera housi Pe. João Soares ne’ebe hanesan Presidente Executivo Comissão Nacional Juventude Timor-Leste CNJTL no nia Orador sira hanesan; Pe. João Hornai, Pároco Paróquia Iliomar, Pe. Augusto Campus, Pároco Paróquia Lolotoe, Evangelina de Araujo Carlos nu’udar membro CNJTL, Natalino da Costa nu’udar mos Membro CNJTL no Noventino nu’udar representante jovem Iliomar.

Pe. João Hornai iha biban ne’e hateten, “Iha Paróquia Iliomar antes Cruz jovem nia presença, jovem barak mak la participa ou la besik ba Igreja, maibe ho atividade sira ne’ebe preenche durante tinan ida nia laran hanesan Formação sira liu-liu kona ba Aprofundamento da Fé no sacramento sira ho tan presença Cruz Jovem nian ne’e, ita hare katak mudança boot ida ne’ebe acontece ba foinsae sira katak depois de foinsae lubuk ida mai tuir tiha Congresso jovem nia iha Dare, hafoin sira fila ba começa halo buat barak ba Paróquia. Tan ne’e, depois de Cruz ba fali fatin seluk, maibe ami sei iha nafatin formação ba foinsae sira katak formação Espiritual ba foinsae sira. ida ne’e condiz ho ami nia tema ne’ebe dehan; Cruz sinal da Salvação e transformação.

Pe. Augusto Campus mos hateten,“Presença Cruz Jovem ida ne’e lori ita atu hakbesik an fila fali ba Na’i Maromak nu’udar domin nain no ita koko lori tok iha ita nia moris lor-loron nian. Hanesan iha ami nia tema ne’ebe dehan “Mai Hare no Haklaken” hodi simu Cruz Jovem ida ne’e katak Cristo nia Cruz mak símbolo domin no moris nian. Tan ne’e, wainhira diocese anuncia ba ami katak Paróquia Lolotoe mak sei sai uma nain iha diocese Maliana, uluk nanain ami lao hodi buka tuir jovem sira tanba actividade ida ne’e atividade jovem nian. Tanba ne’e, housi experiência ne’ebe ami hare katak durante tinan barak nia laran jovem sira ne’e começa dada an neneik housi Igreja, sente moe atu hakbesik an mai ou sente tauk. Então ami buka dalan oinsa atu bele lori fila fali jovem ida ne’e mai iha Igreja atu evento ida ne’e to’o mai sira mos pronto atu celebra katak ida ne’e ami nia festa e ami nia evento”.

Pe. Augusto Campus reforça tan katak, “durante Cruz Jovem hela iha Lolotoe, ami traça ona plano pastoral ida ho naran; “Mai hodi hare no Haklaken”. Ida ne’e ami koko atu lori juventude sira sente orgulho katak, ha’u ne’e pertence ba Igreja e ha’u ne’e parte ida housi Igreja. Tanba ne’e, programa pastoral ne’ebe ami sei halao iha Cruz jovem ida ne’e primeiro mak atu lori Jovem sira mai hodi hare. Mai lai no lalika hare dook demais, maibe hare ba buat hirak ne’ebe concreto housi sira nia moris. Tanba ne’e, ami hakarak lori juventude balun ne’ebe sente ona katak sira iha transformação iha moris wainhira hasouru malu ho Nain Jesus. No ami sei lori sira mai hodi sira fahe sira nia experiência hodi bele toca no provoca jovem sira atu sira mos bele sente katak ha’u mos bele. Depois nia sente tiha ona Maromak iha nia moris, nia to’o ona ba transformação ida iha vida espiritual nian no mos vocação nu’udar jovem católica ida atu nune’e nia bele ba hodi Haklaken, hodi dada fila fali jovem seluk mai”.

Sorin seluk, Noventino da Costa  nu’udar jovem ida housi Paróquia Iliomar hateten,“Nudar jovem ida ami orgulho teb-tebes ho presença Cruz Jovem ne’ebe la’o haleu iha Iliomar laran tomak tanba liu housi Cruz Jovem ida ne’e, ami jovem sira ne’ebe la hakbesik an ba Uma Creda bele motiva ami fila fali hodi hakbesik an ba Uma Creda. Tanba ne’e, ami buka atu orienta malu nafatin maske Cruz hitan ba Paróquia seluk, maibe ami confiança boot katak ami sei sai nafatin Igreja no Igreja mak Jovem.

Natalino da Costa nu’udar membro CNJTL mos hateten, “Ha’u hanoin buat ne’ebe fácil liu atu jovem sira sente katak ha’u mak Igreja, ida ne’e fila fali ba cada jovem ida-idak atu identifica nia an lolos ne’e se! Tanba ne’e se ha’u jovem católico karik ha’u tem que orgulho ho ha’u nia an ida jovem católico ne’e. tanba ne’e buat ida ne’ebe jovem sira tem que halo mak ne’e, ita labele sente katak Igreja ne’e mak Padre, Madre, diácono sira, maibe jovem ne’e rasik mak Igreja. Iha mundo ohin loron jovem lao mesak nia sei monu, maibe ho Cristo nia bele hasouru tentação oinsa nia sei la monu tanba Cruz ida Cristo nian ne’e Cruz Amor e Sacrifício”.

Ikus liu, Evangelina de Araujo Carlos nu’udar mos membro CNJTL nian ida hateten, “Ita hatene katak evento Jornada Nacional Juventude sei halao iha Iliomar. Então oinsa atu lori jovem sira atu sente katak Igreja ne’e mak ha’u. Ida ne’e mak objetivo final ne’ebe acontece iha Iliomar. Tanba ne’e sei iha conferência ho nia orador housi Bispo nain 3, representante housi Governo nian no mos encarregado Papal nian iha Timor. Ha’u hanoin evento JNJ tinan ida ne’e sei diferente uituan ho evento sira ne’e liu ona katak, tinan ida ne’e sei fo prioridade boot ba jovem sira atu expressa saida mak sira sente ba Uma Creda. Tanba ne’e, Keta haluha atu participa tanba Igreja precisa foinsae sira nia presença atu bele sai Jovem Apóstolo ba jovem”. (Alin & Ceko)