Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > ARCEBISPO D. VIRGILIO : 7 DE DEZEMBRO TEMQUE SER SAI HANESAN LORON COMUNHÃO NINIA.

DCAD– Hafoin remata celebração ba padroeira Arquediocese de Dili nian nebé halao iha loron 7 de Dezembro de 2019, Arcebispo mos entrega documento pastoral ninian ba Vigario foranêo sira hotu atu simu simbolicamente hanesan documento pastoral ninian.

Iha ninia discurso Dom Virgilio dehan “uluk nana’in hakarak fo  ha’u nia boas festas e parabens ba sarani tomak Arquediocese Dili nian nebé  ohin celebra ita nia padroeira. Ita celebra ita nia padroeira maibe ita hare katak masque ita nia celebra ita nia padreoira maibe participação ne’e hare ladun barak,  hare sarani ladun barak e nune’e mos congregação religiosa barak nebé  ita hare la mosu mos ohin, tan lolos ne’e festa ida ne’e  hanesan dehan katak fo parabens e boas festas maibe obrigado mos ba ita hotu ninia participação”.

Arcebispo hatutan “Loron ida ne’e tem que ser sai loron ida comunhão ninian, ita nia comunhão la to’o deit dehan katak hatudu ita hela hamutuk iha Arquediocese  ida ne’e nia laran maibe pelo menos tinan ida mak ita celebra ita nia festa padroeira nian maibe dala barak mos susar ba ita, liu-liu padre no madre sira mos atu marca presença  iha loron ida ne’e”.

“Lolos iha loron ida ne’e ita nia programa pessoal sira ka individual sira ne’e tau ba kotuk, hahu uluk mak Arquediocese ninian. Ha’u hein katak ba oin ita tau nafatin, haka’as an nafatin atu hare  programa Arquediocese  ninian hanesan ohin fo sai sempre, dehan atu ba tinan ha’at ona agora, ita sempre fo sai iha advento ninian, iha festa ita nia padroeira ninian. Ne’e duni programa nebé  fo sai iha tinan tomak ne’e lolos ita hotu koko atu tau ita nia programa paróquia ninia, departamento ninia, cogregação religiosa ninian, se ita mete serviço iha Dili katak ita nia plano buat hotu nebé  ita halo tem que hakruk ba iha plano, laos bispo ninia maibe plano Arquediocese ninian ida ne’e mak ita hatudu ita nia comunhão”. Dom Virgilio Explica.

Iha biban hanesan Dom Virgilio do Carmo da Silva hatoo ninia gratidão pessoal ba catequista sira hodi hateten “hakarak atu agradece particulamente ba ita nia catequista sira hot-hotu, sira nebé  Maromak bolu tiha ona, sira nebé  sei moris, sira nebé  ohin simu, Arquediocese hatudu ita nia reconhecimento masque kiik no simples maibe aprecia serviço nebé  ita boot sira halo  ba iha missão uma creda Timor ninian cristão ninian hanesan ohin iha comunicado ne’e dehan conhecida ho tinan jubileu missionário ninian nebé ita taka iha fulan Outubro ohin hakarak mos fo atenção especial oituan ba ita nia catequista sira”.

“Tanba  Arquediocese  ninia força laos boot teb-tebes  tan ne’e mak hakarak fo uluk oituan liu-liu ba sira nebé  sei moris, nebé  fo ba sira nebé sei halo sira nia kna’ar sira nebé sei moris. Dala barak ema sempre dehan quando ema sei moris la fo, mate tiha mak ita tau, ida ne’e ladun iha sentidu, tan ne’e mak hakarak liu fo gesto simples ida ohin ninian, ami hakarak hatudu teb-tebes Arquediocese  ninia apreciação, ninia agradecimento boot ba ita nia catequista sira tanba missão uma creda ninian iha Timor liu-liu iha arquediocese Dili ho ami amululik sira, bispo no madre sira deit ami hanoin labele halo buat barak maibe hamutuk ho ita boot sira fiar katak ita nia missão ne’e bele sai hanesan ohin loron e lao furak no capaz. ”, dehan Arcebispo.

Liutan ne’e Arcebispo dehan “iha oportunidade ida ne’e mos hakarak agradece liu-liu ba equipa pastoral nebé serviço maka’as iha tinan ida ne’e nia laran. Iha fulan Julho ita halo avaliação ba ano 2019 hodi hanoin kedas ona saida mak ita hakarak atu lança ohin e iha fulan Novembro tinan ida ne’e iha assembleia geral ita hotu hili tiha ona katak tinan oin mai (2020) ita sei halo tinan pastoral tinan oin ninian ba tinan eucaristia e tanba ne’e mak ita hotu nia presença iha loron ida ne’e importante atu rona kona ba plano pastoral Arquediocese  ninian maka ita hotu haka’as an atu lori fila fali ba ita nia paróquia, ita nia grupo, ita nia comunidade religiosa sira no oinsa ita koko atu hatama ida ne’e hotu iha laran atu nune’e ida ne’e laos deit bispo ka equipa ninian maibe ida ne’e tem que ser sei sai ita hotu ninian tan ne’e mak importante atu iha loron ida ne’e husu nafatin ema hotu nia participação atu ita bele socializa ita nia tema pastoral ba tinan tuir mai ninian”.

Ikus liu Dom Virgilio mos dehan tan “agradece mos ba iha vigario foranêo sira tanba tinan kotuk tinan foinsa’e sira nian, vigario foranêo sira hahu ona organiza forma equipa iha cada vigararia nebé hare katak tinan ida ne’e formação tuir vigararia nian lao capaz, agradece ba vigario foranêo, ba paróco sira, catequista sira hotu nebé envolve an iha equipa ida ne’e hein katak iha tinan 2019 ne’e ita hahu tiha ona tinan 2020 mai ne’e tem que ser sai diak liu tan”. (Marta)