Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > Suco Urahou – Maubu Enfrenta Caso Kaben Cedo No Artemarciais

Suco Urahou – Maubu Enfrenta Caso Kaben Cedo No Artemarciais

DCAD, Pároco da Paróquia de Nossa Senhora de Lourdes Pe. Deonildo de Andrade fo sai informação ne’e perante Arcebispo de Dili Dom Virgílio do Carmo da Silva, SDB, visita fatin refere iha loron 15 Fevereiro 2020. Perante Arcebispo de Dili Dom Virgílio do Carmo da Silva, SDB, Presidente da Autoridade Município Ermera, Deputados, Comandante PNTL Município Ermera, Veteranos, Autoridades Locais, inclui sarani hosi Suco rua; Urahou no Maubu nia oin, Pároco da Paróquia de Nossa Senhora de Lourdes Pe. Deonildo de Andrade iha ninia dircurso hateten;

“iha Município Ermera liu-liu iha Urahou no Maubu, caso kaben cedo sei acontece bebeik. Ne’e hotu acontece tanba ita nia acesso ba informação, ba educação dala barak la to’o iha fatin sira hanesan ne’e. Então jovem sira nia mundo mak iha ne’e de’it ona. Ho ida ne’e dalaruma halo sira fácil atu monu iha casamento cedo.

Pe. Deonildo de Andrade haklean tan katak “Iha ne’e mos iha Artemarciais. Dala ruma ho ita nia conhecimento, ho ita nia experiências ne’ebe la to’o então hirak ne’e mos bele hamosu problema. Tanba ne’e mak ha’u hanoin Município Ermera liu-liu Suco Urahou tama iha risco sira ba buat hirak ne’e. Tanba ne’e, liu-liu ba jovem sira Arcebispo nia mensagem ne’ebe ohin dehan; buka sai sarani dame nain. Ne’e duni ho sacramento sira be ohin imi simu buka atu sai ema dame nain ba iha Uma Creda, ba família no ba sociedade.

Iha sorin seluk Comandante Polícia Nacional Timor-Leste (PNTL) Município Ermera Superintendente Polícia Natércia Eufrásia S. Martins hateten; “iha município halo serviço parseira ne’ebe composto hosi Polícia, autoridade Governo local, Igreja, Jovem Veterano no Cordenador Partido Político ne’ebe existe iha Ermera. Maibe oras ne’e tuir daduz crime ne’ebe acontece iha ita nia Município katak iha Ermera Zona B, Suco Urahou no Maubu sei concidera risco. Tanba ne’e iha ninia mandato nu’udar Comandante Polícia Nacional Timor-Leste (PNTL) Município Ermera nia sente triste tanba iha Autoridade balun envolve an iha grupo Artemarciais hodi provoca situação.

Natércia Eufrásia S. Martins hateten; “Hau hakarak hateten momos iha ne’e hanesan ne’e atu los ou lae depois mak Autoridade sira halo took reflexão. Informação ne’ebe commando simu tansa iha Suco Urahou sempre mosu problema entre invido no ikus mai halai ba grupo. Katak individo sira ne’e sira dehan katak sira nia força iha mak Autoridades Sucos ne’ebe hola parte mos iha grupo sira ne’e. Ne’e conforme informação ne’ebe ami hetan.

Natércia Eufrásia S. Martins hateten tan katak; “Hanesan Autoridade máximo Segurança iha Município hau sente ida ne’e triste boot ida tanba cada fulan ha’at (4) ita halo encontro Conselho Segurança Município koalia de’it kona ba causa no efeitos. No ida ne’e sai nu’udar preucupação nacional ninian dehan ita nia Município Ermera sei tama ba iha risco 8%.

Iha sorin seluk Natércia Eufrásia S. Martins hateten; “Problema violência Domêstica tuir ami nia analização, causa ne’e mai hosi ita ni oan sira ne’ebe halo hahalok iresponsabilidade família. tanba kaben cedo nia sidauk bele responsabiliza nia família tanba hahalok sei hanesan labarik. Mane no feto ho idade sidauk to’o, sidauk bele atu gere gestão uma laran nian. Então oinsa gere emocional bainhira hasoru desafio uma laran ninian; hanesan falta economia, oinsa atu sustenta oan sira. Ne’e duni, husu ba inan-aman sira atu orienta oan sira concentra escola to’o remata no adulto didiak no hatene ona ninia responsabilidade no idade to’o ona mak foin bele fo espaço ba sira forma família, tenik Comandante Polícia Nacional Timor-Leste (PNTL) Município Ermera Superintendente Polícia Natércia Eufrásia S. Martins iha Urahou Município Ermera (15/02).

Jornalis: Silvestre

Editor: Angelson soares