Diocese de Dili > NOTÍCIAS > REFLEXÃO > SALVAÇÃO BA EMA HOTU

SALVAÇÃO BA EMA HOTU

Domingo XX  do Tempo Comum – Ano A 2020

Eis o que diz o Senhor:«Respeitai o direito, praticai a justiça,porque a minha salvação está pertoe a minha justiça não tardará a manifestar-se.
Iha sabedoria popular ida nebé tenik: ”sofrimento nee nudar provas ida nebé kaman tebes; enquanto provas nebé realmente todan liu mak wainhira ema sente iha poder atu halo buat hotu”.

Afinal salvação nia característica mak Universal significa ema hotu bele alcança salvação nee wainhira nia simu convite graça husi Maromak hodi fiel ba Nai ida deit. Maromak hadomi ema ida-idak nudar Ninia oan (criatura) hodi conivda sira ba banquete (han hamutuk) iha Reino Lalehan. Tan nee mak iha primeira leitura, Maromak garante moris foun ida bapovo judeu hodi hetan salvação plena. Por wnquanto, salvação refere laos destina deit ba povo israel maibé, ba destina mos ba ema feto eh mane nebé aceita hodi fiar no halo tuir lei nudar comunidade povo Maromak nian.

Iha Evangelho haktuir realização profecia husi profeta Isaías nudar primeria leitura relata iha semana nee.Jesus iha relato Evangelho hatudu momos oinsa Jesus sai adversário político ba fariseu ho doutor lei sira tan sira sempre recusa atu simu Reino nebé Jesus haklaken. Semana nee haktuir katak Jesus tama iha região ida naran Tiro no Sidon. Região nee considerado nudar rai pagã nian maibé, Jesus ba neba hodi justifica katak rai pagã sira mos merece ba Maromak nia acolhimento.

Perante grandeza fé feto Cananeia  nebé foti lia hasoru Jesus atu ninia oan feto hetan cura ba moras aat ida. Nudar provas husi Maromak nia misericórdia no universalidade salvação de Deus, Jesus dehan: “Feto, o nia fiar boot duni. O seihetanbuatnebé o hakarak”. Hahúbaloron nee, niaoanfetohetankedasisindiak.Nee significa katak salvação nebé Maromak promote, sei haraik ba ema hotu feto no mane sem excepção.

Segunda Leitura justifica liu tan katak Maromak nia misericórdia nee derrama ba ema hot-hotu nudar Maromak oan. Nee significa graça salvação nee endereça mos ba ema hotu nebé laos judeu. Make povo Israel rejeita no sarani sira ohin loron lobuk ida mos baruk rona Maromak nia Lia Fuan, Maromak respeita nafatin ema ida-idak nia escolha ba vida.

Profeta Isaías hateke dook liu mai oin hodi afirma katak Maksoin sei mai iha tempo ida. Nai lia tun nunee: “buka halo tuir ukun, buka moris tuir justiça, basá, Hau nia Maksoin besik ona. Hau justiça besik mosu ona. Tempo nebé sei mosu nee, sei caracteriza ho salvação no justiça.

Promessa Maromak nia hatoo bebeik ho maneira hanesan husi profeta sira husi tempo ba tempo; “A “justiça” foi pregada e anunciada, vezes sem conta (com estas mesmas palavras ou com outras semelhantes), por todos os profetas de Israel…”

Too ohin loron mos maneira nee la muda so que problema mosu wainhira maneira haklalken justiça nee soke los makaer ukun sira nia interece. Ita sei lembra deputado LR nia crítica ba Igreja iha fulan hirak liu ba relaciona ho polémica juramento. Maske ikus mai, fundador KHUNTO; sr Naimori halo conferência imprensa aberta hodi husu desculpa maibé, ita fila ba ditado popular iha leten nebé tenik; “…enquanto provas nebé realmente todan liu mak wainhira ema sente iha poder atu halo buat hotu”. Político ida sente bele halo buat hot-hotu tuir sira nia hakarak wainhira kaer poder iha liman. Hanesan Jesus crítica atitude fariseu ho doutor lei sira, ohin loron nai lulik sira iha kreda Católica continua deit knaar profética nee hodi halo ema hotu conhece deit Jesus nudar Maksoin laos atu hadau ukun.

Tanba nee mak religioso ida halo reflexão hodi dehan:” ….A salvação que Deus vai oferecer não se destina apenas a Israel, mas também aos estrangeiros. Trata-se de uma espantosa revolução no universo religioso do Povo de Deus”. Tanba salvação nee ba ema hotu liliu hirak nebé sai ona sarani, nee mak ministros da Igreja sira fo hanoin atu moris tuir justiça no tuir Maromak nia ukun fuan maske ida rua monu maibé, knaar profético nee naturalmente precisa fo hanoin bebeik.

Ohin loron ita moris iha era ida nebé nakonu ho contradições. Iha sorin ida, mosu ema lobuk nebé hatoo idea diak ba sociedade no mosu mos contra argumento ho interece la hanesan. Media social sai fatin kmook hodi expressa idea beik no idea matenek sira. Pior liu mak politico sira mos aproveita media nee hodi hatoo idea política. Wainhira Media social desordem ona mak foin atu mosu lei discrimina defamação nebé hamosu pro-contra iha sociedade.

Ema ohin loron halo competição hodi oinsa halibur riku soin, halibur fen kiik bar-barak, halibur laen kiik bar-barak too haluha oinsa atu halo tuir ukun fuan nudar sarani. Media sira lor-loron fo sai notícia oi-oin hodi muda mos sarani sira perspectiva kona ba Maromak, kona ba cultura, kona fiar, kona relação social, no seluk tan. Perante realidade hirak nee mak kreda Católica continua sai nafatin portador no liman ain Cristo nian hodi haklaken nafatin salvação Cristo ba sarani sira no ba ema hotu nebé simu mensagem graça nee. Tanba nee mak santa Teresa de Calcutá dehan: “Maromak la bolu ita sai sucesso maibé, hodi sai fiel”.

o texto Evangelho convida-nos a ter sempre presente que a misericórdia de Deus não abandona nenhum dos seus filhos, mesmo aqueles que numa determinada fase da caminhada rejeitam as suas propostas. Deus respeita sempre as opções livres dos homens; mas não desiste de propor oportunidades infindáveis de salvação, que só esperam o “sim” do homem.

“Deus escreve direito por linhas tortas”. Do mal, Ele é sempre capaz de retirar o bem (se os judeus – com a sua mentalidade fechada aos estrangeiros e com a sua mentalidade de que a salvação era uma proposta exclusiva, só a eles destinada – tivessem aderido em massa ao Evangelho, dificilmente teriam aceite que a proposta de salvação se tornasse universal). Assim Seja (Ignas).