Justiça e Paz

COMISSÃO JUSTIÇA E PAZ

Comissão Justiça e paz ne Dom. Carlos Felipe Ximenes Belo SDB hari ihaloron  8 fulanMaio 1995. Comissão ne’e halao ninia missão ho princípio ou kilat musan mak“ The Voice of Violes “ katak  “Sai Lian ba Kbi’it Laek Sira”. Ninia missão mak atu halo advocacia no promove Justiça, paz no Respeita Direitos Humanos.

Hahu kedas iha tinan 1995 Comissão Justiça e paz halao ninia knar quase iha Timor laran tomak. Redução ba território ninia missão acontece deit wainhira mosu tan diocese rua seluk, diocese Baucau no diocese Dili.

Depois de restauração Timor Leste ninia independência comissão ne’e la hapara ninia serviço maibe hakasan hadiak liu tan ninia serviço hodi servi ba dame no justiça iha Timor laran tomak. Hahu iha tinan 2002 Comissão Justiça e Paz ninia serviço cobre deit iha paróquia 30 be hetan iha vigararia Dili, Ermera, Same no Oecusse. Oras ne’e iha paróquia seira ne’e comissão estabelece hotu ona ninia estrutura. Estrutura ne’e tama to’o iha mos capela sira hanesan sub-comissão. Ho dalan ida ne’e halo sarani sira bele mos sai colaborador no promotor ativo ba justiça no paz iha rai no creda Timor nian.

Oras ne’e comissão halo ona tinan 22 no lao iha diretor padre Herminio de Fatima Gonçalves ninia controlo no ninia coordenador geral ba progama mak Sr. Afonso Guterres.

Visão:

• Povu Timor Leste bele moris iha cultura ida be nakonu ho dame, respeita direitos humanss, egualdade género
  • Povo sira bele hakonu sira nia necessidade básica iha sira nia moris
  • Povo hatene cuidade no respeita criatura tomak
  • Povo hatene tane as unidade ho olidaridade .

Missão:

• Pomove no oferece formação iha área justiça ho paz, direitos humanos no cuidade no haburas integridade criação nian.
  • Luta hodi defende direitos humanos no egualdade do género
  • Promove undiade no solidaridade
  • Ofrese oportunidadeba Povo sira hotu atu hetan sira nia necessidade básica.

Objectivo:

• Atu pomove dignidade humana tuir princípios Doutrina social da Igreja.
  • Halo educação cívica hodi haforça consciência kona ba moris la ho violência maibe moris ho justíca
  • Promove democracia no estabelidade iha povo sira nia let.

Area Prioridade iha Justiça e Paz

1. Educação ba Paz