Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > Ó HATENE KARIK MAROMAK NIA PRESENTE!!!

Ó HATENE KARIK MAROMAK NIA PRESENTE!!!

DCDD – DILI, Família boot Congregação Hermanas Carmelitas iha Timor-Leste, segunda-feira, loron 15 fulan Outubro tinan 2018, haksolok hamutuk ho Irmã Balbina dos Santos Valentin, H.Carm no Irmã Armanda Maria Madalena Canossa Maia, H. Carm, nebe hakat tan passo ida ba Profissão Perpétua. Dom Basilio do Nacimento bispo de Baucau be preside celebração nee iha ninia reflexão sira hateten, Ohin ita acompanha Ir. Balbina no Ir. Armanda iha sira nia profissão Perpétua, katak sira tuir Jesus Cristo to’o mate liu husi dalan vida consagração nian tuir projeto de vida congregação de Órdem Carmelita.

Congregação Carmelita tama iha Timor iha tinan 1974, nebe Espanhola nain haat mai housi rai nebe dook hodi loke Congregação nee. natoon ne’e iha ona Congregação Canossiana ho Dominicana sira. Depois Dom José lori Congregação ida ne’e mai iha licidere. Nee duni,iha tinan haat nulu resin nia laran ona Congregação hahu boot ba daudaun, barak ba daudaun, buras ba daudaun e ohin loron mos housi Congregação hun iha Timor hadaet mos sanak ba too Indoneseia. Ne’e duni Maromak nia presente ba congregação Carmelita wainhira labarik feto balu sente Maromak nia bolu hodi hatan hanesan ne’e, Maromak nia presente ne’e liu-liu Congregação Carmelita fo graça ba Na’i Maromak tanba Na’i Maromak haraik presente ne’e ba ita boot sira no ohin loron imi hirak nee iha obrigação atu haboot, haburas Maromak nia presença liu husi imi nia vida.

Dom Basilio do Nacimento haforsa tan katak, ho voto perpétua ida ne’e, Ir. Armanda ho Ir. Balbina hatan ba Maromak nia presente haraik ba sira nain rua. Ohin ita assiste presente rua ne’ebe troca entre ema nain rua, katak Maromak haraik nia presente ba Armanda no Balbina hanesan moris no sira nain rua hato’o presenta sira nain rua nia vida hanesan presente ba Maromak. Quando ita to’o iha compreensão ida ne’e katak vida hot-hotu, particularmente vida consagrada, vida religiosa ne’e sai hanesan presente nebe ema rua troca ba malu, então ita compreende buat balu ne’ebe iha ita nia vida consagrada nian, ita nain rasik mak lacompreende karik, mesmo liu-liu ba ema nebe haree mai ita ne’e lacompreende liu.

Dom Basilio do Nacimento reforsa tan katak, Vida consagrada ne’e sai consequência ida, primeiro encontro ida iha vida hodi lao ho mata ben, contente, tanis, ho descoberta oin-oin, ho valorização oin-oin laos buat todan deit mak ita hetan iha vida consagrada nian, maibe ida ne’e sai hanesan concequência encontro inicial ou encontro pessoal ida. Ne’e duni, Maromak nia presente ida ne’e hamutuk ho sira nain rua nia presente, sira nia moris ba Maromak liu husi descoberte ida. Então presente rua ne’e han malu, compreende malu, então ita haree buat lubuk ida iha vida consagrado nian, vida orasaun lor-loron, vida sacrifício lor-loron, vida santidade lor-loron, vida de espiritualidade lor-loron, vida selibatu lor-loron no vida hotu tanba haree Maromak nia presente folin iha ita nia moris, ita mos apresenta ita nia vida ne’e hanesan folin boot ida biar husu risco lubuk ida, maibe biar nune’e ohin ita hare feto ho mane lubuk ida ho laran tuir Jesus Cristo. (Reportágem Januário-Fidélia)