Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > D. JOSÉ IMBAMBA PREOCUPA HO SEITAS NO MÉDICOS TRADICIONAIS

D. JOSÉ IMBAMBA PREOCUPA HO SEITAS NO MÉDICOS TRADICIONAIS

DCDD;-Vice-presidente Conferência Episcopal Angola no  São Tomé nian (CEAST) manifesta ona ninia preocupação ho facto nebe sei continua existe iha Angola, liu-liu “seitas religiosas” no “kimbandas” (terapeutas tradicionais) nebe promete fo isin diak ba SIDA, explora no alimenta dadaun  esperanças bosok ba ema moras sira.

Preocupação ne’e mai husi ninia arquidiocese, Saurimo (Lunda Sul), moras hirak ne’e tuir  Dom José Manuel Imbamba katak autoridades tomak precisa foti medidas eficazes nebe urgência hodi halo controlo ba proliferação ba moras sira no sensibilização ba população kona ba gravidade hirak ne’e tamba hamate ema barak ona.

Dom José Manuel Imbamba dehan “ ita ninia provincia hanesan provincia ida nebe nakonu ho endemicas no nakonu ho ho buat sira nebe halimar nian, ita tem que aten barani ba ida ne’e, ita ninia maun alin barak mak mate tamba deit ida ne’e, diak tebes ba ita atu oferece aimoruk maibe aimoruk hirak ne’e nakonu ho buat bosok nian, tamba ne’e ita tem que foti medida atu hasoru buat falso sira ne’e tamba familia barak mak iha hospitais buka aimoruk, ita precisa tau fiar ba medico do que ba ema lahatene lee, ita precisa fiar ba ema hirak nebe estuda ciencia, observa no pesquisa tamba HIV/SIDA hamate ema barak iha ita ninia comunidade”

Arcebispo ne’e condena tebes comportamento husi “seitas religiosas” balun no “kimbandas” nebe halo promessas bosok katak sira mak iha “kbit” atu cura HIV/SIDA ho deit be, óleo ou profecias. Tamba ne’e salienta Vice-presidente Conferência Episcopal Angola no  São Tomé nian (CEAST) ne’e “ ita hakarak ba igreja ida nebe fo be no trego ? ida ne’e mak fo isin diak mai ita ? ida ne’e lae, ida ne’e imposivel tebes ba ita, ita hotu mak ba iha ida neba, ita laos fiar ba sira nebe estuda no especializa iha sira nia area, maibé fiar fali ba sira hirak nebe fo deit be no trigo,

Liuhusi esforços hirak nebe tau hamutuk ona entre governo angolano no organizações sociedade civil nian,  ninia índice incidência duni ninia estado ida nebe bele aumenta iha últimos tinan ne’e.

Acção hodi combate pandemia hanesan mos buat nebe acompanha ho reforço husi distribuição gratuita kona ba medicamentos no sensibilização husi ema hotu kona ba causas, métodos de prevenção no efeitos husi HIV/SIDA, sobretudo iha escolas, unidades militares no centros concentração populacional nian nebe boot.