Diocese de Dili > NOTÍCIAS > REFLEXÃO > ITA UMAN LALEHAN (O céu é nosso lugar)

ITA UMAN LALEHAN (O céu é nosso lugar)

Reflexão: SOLENIDADE ASSENÇÃO DO SENHOR /Ano C/2019

Act 1,1-11 Heb 9,24-28; 10,19-23  Lc 24,46-53

Hakbesik ba Jesus-hateke ba lalehan. Não perca o principal motivo da festa da Ascensão do Senhor: ela é a mais elevada celebração possível do corpo humano. Nós somos chamados a encarnar a vida de Deus. Nós somos chamados a oferecer os nossos corpos para Deus como um ato espiritual de adoração (cf Rm 12).

Iha loron Nai hit-An sae ba lalehan, primeira leitura Actos dos Apóstolos relata kona ba anjo nain rua hatete ba escolante sira nunee: ”«Homens da Galileia, porque estais a olhar para o Céu? Esse Jesus, que do meio de vós foi elevado para o Céu, virá do mesmo modo que O vistes ir para o Céu» // Ema Galileia sira, tansa imi fihir ba lalehan? Jesus ida nee, nebe hiit-An husi imi leet, nia sei mai hikas hanesan nee duni(Trad.nos).

Mensagem husi anjo nudar chamada atenção ida katak Jesus laos ba hodi soe (abandona) hela apostolo sira maibé, Nia ba hodi mai fali ho maneira seluk. Jesus nia ser mak vincula (futu/hakesi) apóstolo sira ho Espírito Santo (paráclito-penghibur). Ho lia fuan seluk ita dehan: o Espírito Santo e os apóstolos, ambos vinculados com Jesus.

Históricamente, Jesus moris iha rai Palestina, especificamente iha território Galileia durante tina 30 no hahu halao missão quase tinan tolu iha sociedade altura neba. Jesus convive no halai moris hanesan ema lolos maibé, Jesus nee Maromak, Maromak Oan, nebe haruka hodi soi ema. Tanto ho lalaok, lia fuan no hahalok sel-seluk, Jesus sempre halo buat diak, até que sran-An ba terus too mate iha Cruz, mate maibé, moris hias liu loron tolu hodi fila fali ba Aman nebe haruka nia.

Actos dos Apostolos no Evangelho Marcos fo justificação atu ita consciente katak Cristo hetan glória iha Maromak kwanan. Maibé, nia sei mai hikas hodi horik hamutuk iha ita leet, hodi motiva ita brani haklaken sentido salvação. Uluk Nia haklaken ho maneira puramente humano maibé oras nee nia presente iha Espírito Santo paráclito. Nia presente iha ita ida-idak nia fuan, iha Ninia kreda husi tempo (…e lembra-te que Estarei convosco até ao fim dos tempos) (Mat 28.20).

Kmanek no santo tebes ita celebra assenção do Senhor! Maibé, precisa mos ita hatene katak ita hetan knaar ida hodi celebra no tau iha prática saida mak ita fiar husi assenção ida nee. Wainhira ita hakbesik-an liu tan ba Jesus nee significa ita endereça (mengarahkan) ita-an ba lalehan. Ita nia fiar kesi ita ba Jesus ho hanoin ida katak Jesus horik ho ita too tempo nia rohan (Mat 28,20). Nee fo sentido katak; Jesus sae ba lalehan laos hodi abandona maibé halo ita tau iha neon katak; ita ema fiar sempre namlele, fraco, kuran buat barak, lakon esperança…..lalaok nee expressa husi apóstolo sira nebe matan fihir ba lalehan too anjo hasee sira…tansá imi fihir ba lalehan? Nee ponto de partida ita katak wainhira ita taka liman hodi husu harohan, nee indica ita nia dpendência ba Maromak. Ita mesak bele confia iha ita nia matenek no kbiit financeira nebe iha maibé, too momento balu ita precisa nafatin Maromak nia presença hanesan labarik ida nebe sei tabele ba inan-aman nia mahan (proteção).

Ema Indonésia ida hakerek expressão nunee: Kristus mengerti kekurangan kita, yaitu kurang percaya pada diri sendiriKristus mengerti suram dan gelapnya keadaan kita sebagai manusia. Tetapi Ia juga mengerti kekuatan kita. Maromak hatene katak; ita nia nia fiar nebe dalaruma namlele tanba influencia husi corente no ondas religião falsa bar-barak maibé, ita nia fidelidade no força de epserança mak halo ita iha kbiit hodi recorre ba Jesus Cristo nudar Maksoyn.

Tan Cristo hatene ita nia fidelidade no fiar nee mak Nia bolu ita hodi tau confiança ba Jesus nudar único Maksoyn no ita mos precisa sai mata dalan eh Evangelizador ba sociedade ohin loron. Evangelização laos ho modelo tama uma sai uma hanesan heresia igreja adventista ho testemunha jeova sira halo maibé, sai evangelizador liu husi exemplo moris nebe halo ema hotu hatene Cristão (Católico) diferente ho religião seluk.

Atu taka, ita precisa contempla katak; Assenção de Jesus nudar processo conciencialização ba ita nia vocação nudar sarani. Tuir Jesus atu hamutuk ho Nia ita haklaken Lia Foun Diak (Evangelho) hodi hatudu lalehan iha ita moris atu ema seluk banati. Nee mak sentido husi  ressurreição no Assenção do Senhor atu ita hatene katak Maromak sei la husik Ninia emar hirak nebe fiel no fiar nafatin ba nia mandamento sira. Jesus la mesak atu salva mudno maibé hamutuk ho Cristo, ita lori mundo ba Maromak. Laos Maromak mak submete ba mundo nia hakarak maibé Jesus nia assenção hanorin ita hatene katak mundo ma tem que submete ba Maromak. Na Ascensão do Senhor, o gênero humano retorna ao seio da Santíssima Trindade. Assim Seja e Bem Haja (Ignas 2019)