Diocese de Dili > NOTÍCIAS > Notícias > IDENTIDADE AMOLULIK NIAN MAI HOUSI PARTICIPAÇÃO IDA ESPECÍFICA IHA CRISTO NIA NAILULIK

DCAD – Iha Sábado loron 16 fulan Novembro 2019, Arcebispo Metropolita de Dili Dom Virgílio do Carmo da Silva, SDB Ordena Diácono Mariano Maia ba Grau Nailulik nian iha Paróquia Nossa Senhora do Carmo Letefoho. Iha Arcebispo de Dili Dom Virgílio do Carmo da Silva homilia foca liu ba identidade Sacerdócio nian. Tan ne’e Dom Virgílio do Carmo da Silva hateten: Identidade Amolulik nian ida mai housi participação ida específica iha Cristo nia Nailulik. Ida ne’ebe simu Ordenação sai ba Kreda no iha Kreda imagem ida real, imagem ida moris, imagem ida transparente Cristo Sacerdócio ninian. Tan ne’e ida ne’ebe sai Amolulik sai imagem Cristo ninian ne’ebe real, visível, moris no transparente. Liu husi nia moris nia bele comunica, bele fahe graça ne’ebe nia simu ba Maromak nia povo.

Ho consagração Amolulik simu poder kbiit força Espiritual participa iha autoridade Cristo ninian no iha nia Espírito atu guia Uma Kreda, guida Maromak nia povo. Nailulik ida ho ordenação nia simu imagem ida real, moris no transparente Cristo nian iha Kreda no iha povo sira nia oin. Ida ne’e mak tane dignidade celebração dader ida ne’e nian liu husi ita nia oração Na’i Maromak mak foti Nia atan ne’e ba grau Presbítero nian. Ida ne’ebe atu simu Ordenação, nia sei halo nia promessa atu hatene halo nia kna’ar didiak, haklaken, hadomi Maromak nia Futar liafuan. Hasanto nia moris ho Sacramentos Eucaristia no reconciliação nian no harohan nafatin. Ida ne’e mak dalan ba santidade amolulik ida nian, ida ne’ebe mak dalan santidade povo Maromak ninian ne’ebe liu husi Amolulik orienta Maromak nia povo liu husi meios sira ne’e.

Sacramento ho Maromak nia liafuan mak we matan ne’ebe haburas nafatin graça sacerdócio nian ne’ebe atu simu. Ita bele husu ba ita nia an dalan saida precisa fo atensão atu nia bele persevera nafatin iha vocação ne’ebe nia simu. Laos fácil atu ita halo no hahu buat hotu focus nafatin iha Maromak. iha loron Ordenação ninian loron sira forte ninian ita fácil buka Maromak, maibe dala barak tendência ita ema ninian ita iha tentação boot atu sura liu ita nia força, conta liu ita nia capacidade, ita nia abilidade pessoal duque Maromak ninian. Tan ne’e ita nia Amo Papa convida ita hotu liu-liu ba ita nia diácono ne’ebe atu simu dau-daun Ordenação katak fundamental tebes aprende loke relação ho Aman Maromak basá Nia mak we matan no hun graça ninian.

Amolulik ida precisa desafia nafatin nia an atu buka husik nia toman sira ne’ebe buka hanoin an de’it no comfia an, maibe hatene buka liu atu comfia iha Na’i Maromak duque ninia força rasik (permanecer diante do Senhor deixando seu olhar percora a minha vida). Hakas atu tam iha ksolok ida Cristo nian. Ida ne’e mak segredo Apóstolo ida nian. Ksolok Amolulik ida nian iha Cristo de’it. Se ita la hetan ksolok iha vida no dalan ne’ebe ita hili ka vida ida ne’ebe ita opta, neneik eh kleur ita sei hetan problema, ita sei hetan susar no infidelidade ne’e bele mosu.

Sira ne’ebe Maromak bolu hanesan ita nia diácono iha tinan 10 resin nia laran, nia rasik buka atu descobre no ikus mai nia dehan katak; laiha dalan seluk nia atu nia bele hetan ksolok duque sai Sacerdócio. Nia fiar katak liu husi dalan ida ne’e de’it nia bele haksolok no sai Santo. Tan ida ne’e ita hare iha nia motto ne’ebe dehan; La Hodi Ha’u, Imi Labele Halo Buat Ida. Jesus mak Uvas hun no Escolante sira mak nia sanak. (Alin & Ceko)