Diocese de Dili > NOTÍCIAS > HOMILIA DO BISPO > ATU VOCAÇÃO MISSIONÁRIO NIAN BURAS NAFATIN TEM QUE REZA

ATU VOCAÇÃO MISSIONÁRIO NIAN BURAS NAFATIN TEM QUE REZA

Ohin ita celebra São Francisco Xavier nia Festa, Ita mai ho centimento ida de’it atu agradece hare fila fali tinan tomak ida ne’e nia laran ne’ebe São Francisco Xavier sai nu’udar mahein ba comunidade sarani nu’udar Paróquia Hatulian nian ba tinan 17 no nu’udar missão 98. Ita hare ba história ne’e hatudu katak tempo naruk ida ona mak sarani comunidade ida ne’e hamahan ana iha São Francisco nia okos. Iha ita nia ksolok, iha ita nia terus, iha diak no a’at nia laran ita halai nafatin ba buka nia husu nia harohan da’et liu housi nia intercessão atu fó nafatin kbi’it no matak malirin ba sarani sira hotu.

Ne’e duni, obrigado Na’i fó mai ami Santo ida, ami nia mahein ne’ebe loron kalan lao ho ami iha tempo naruk ne’e nia laran. Dala barak ita hatene de’it husu, maibe atu fó obrigado ne’e ita moe. Atu tane liman ita la moe, maibe atu fó obrigado ne’e ita moe. Ne’e duni ita hanoin fila fali loron boot ida ne’e sai mos opurtunidade ida mai ita atu hare ba iha ita nia Padroeiro São Francisco Xavier missionário boot. Iha Uma Kreda reconhece katak missionário ne’ebe boot liu ona mak São Paulo tanba nia mak lao ba fatin barak hodi haklaken. Tuir fali mai Uma Kreda mos reconhece São Francisco Xavier nu’udar missionário boot mos liu-liu Apóstolo ida ba ita Oriente. Amo Papa Pio XI haklaken ba mundo tomak katak São Francisco Xavier laos Santo bai-bain de’it, maibe Padroeiro Universal das Missões.

Santo ida ne’e se iha sinal ruma ne’ebe hatudu teb-tebes ninia Espírito Missionário mak ninia gelo ba salvação. Gelo katak nia iha nia paixão, nia preucupa, nia cuidado, nia iha dedicação boot ida atu lori Liafuan diak ita Nain Jesus Kristo ninia cruz ne’ebe nia kaer iha nia liman lori ba mundo rai klaran. Nia la hare ba nia kolen, la hare ba distância, maibe ninia domin ba Maromak no nia domin hodi lori Evangelho Nai Maromak ninin ba ema hirak ne’ebe sidauk hatene liu-liu ba ita hirak ne’ebe sidauk conhece Maromak. São Francisco Xavier iha nia gelo Pastoral ne’e inspira ita nia missionário lubuk ida atu lori Evangelho to’o mai ita nia rain ne’e. iha ita nia rain ita mos hatene katak iha missionário barak mos mate iha ita nia rain hanesan; iha Cailaco, Leimeia nian mos, ne’e hotu hatudu katak tanba domin boot ba Maromak nia Liafuan sira ba lakon sira nia vida tanba Evangelho. Ida ne’e mak ita koalia kona ba Missionário sira nia laran manas, lori Maromak nia liafuan la sente kole, la sente mos baruk atu ba haklaken Maromak  nia Liafuan.

Se ita boot sira sei hanoin hetan Segunda Leitura Carta São Paulo nian ne’ebe iha I Dominggo ADVENTO ne’e ita rona, koalia kona ba Nakukun no naroman; imi buka hatais imi nia an ho hatais naroman ninian. Husik tiha buat ne’ebe nakukun ninian. Dala barak ita rona tiha Maromak nia Liafuan, ita sarani tiha ona, Liafuan diak ne’e todan tiha ona mai ita, maibe dala barak ita sei prefere, ita sei gosta liu hili atu moris iha makukun nia laran duque moris iha naroman nia laran. Ita gosta liu moris tuir isin nia hakarak duque buka buat ne’ebe Espírito ninian. Tan ne’e mak São Paulo dehan; Tempo ADVENTO nian ne’e tempo opurtuno, favorável. Tan ne’e, atu liu housi Festa São Francisco nian ne’e convida ita atu husik hahalok nakukun ninian hodi buka hatais hahalok naroman ninian. Ida ne’e mak nu’udar missionário ida. Ita hare iha São Francisco Xavier ninia hahalok ida tan; Generosidade. Katak nia la serviço ba nia an maibe nia hakasan serviço ba ema hotu nia diak.

Kna’ar missionário nian ne’e la termina de’it ho Escolante sira e Missionário nian mos la termina ho São Fancisco Xavier. Kna’ar missionário nian ne’e continua hadaet ba ita, tatoli ba ita. Ohin se mak tem que ser sai missionário; uluk nanain Amo Papa, Amo Bispo sira, Nailulik sira, Madre sira, Catequista sira, Gela sira, Apostulado de Oração no grupo oi-oin laos de’it ona Padre ho Madre, maibe sarani hotu-hotu iha obrigação ida ne’e. Tinan ida ne’e ita taka ano Jubileu Extraordinário Missionário amo Papa nia convite ba sarani mundo tomak mak Sarani hotu-hotu ba no haklaken (Batizados e Enviados). Sarani hotu-hotu simu obrigação ida ne’e atu haklaken, fó sasin kona ba Liafuan diak.

Fó sasin oinsa? Hanesan ohin ita rona katak iha ita nia rai sei iha buat ne’ebe nakukun nian ne’ebe marca ho trata malu ninian, insulta malu ninian, violência, hana malu, soe Bebé, tuda malu, desconhecido, ne’e liafuan ne’ebe ita tama tun sae iha Timor ne’e ita rona bebeik. Karik uluk ita la rona, maibe liafuan ida agora dehan hana malu, soe bebé, tuda malu, sunu uma, tá malu, sadik malu, tolok malu, hirak ne’e hotu ita bele dehan katak sei buras los iha ita nia sociedade laran.

Ohin São Francisco hanorin ita sai missionário aprende atu hamnasa. Wainhira iha ita nia oin hatudu hamansa ne’e katak iha laran iha domin, maibe se iha ita oin mak la hatudu ita nia hamnasa iha fuan atu iha domin ne’e susar ituan, fuan atu iha perdão ne’e susar ituan, fuan atu iha generoso no haraikan ne’e susar ituan. Tan ne’e mak São Francisco nia liafuan mai ita ida de’it mai ita aprende atu lori ita nia cruz, mai ita aprende atu hadomi ita nia cruz.

Tan ne’e ita husu ba São Francisco Xavier liu-liu iha loron ida ne’e ne’ebe ita celebra ita nia Padroeiro, ita reza atu vocação missionário iha rai Hatulia ne’e bele buras nafatin. Ita hanoin kona ba missionário ita mos tem que reza nafatin ba vocação missionário ninian, vocação Amolulik ninian. Diocese Dili sidauk haruka Padre ida ba Missionário, maibe liu housi Congregação Religioso/a sira missionário barak ne’ebe housi Timor ba serviço iha rai seluk, maibe ita tem que nafatin reza ba iha vocação missionária ninian.